سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

آگاهی برند

برندآگاهی در واقع قدرت گره برند در حافظه می باشد که همان توانایی مصرف­کننده جهت شناسایی برند تحت شرایط متفاوت می باشد. برند آگاهی اگرچه مرحله­ای لازم برای خلق ارزش ویژه برند می باشد اما کافی نیست. برندآگاهی خود مشتمل می باشد بر دو مفهوم: تشخیص برند[1] و فراخوانی ذهنی برند[2] (کلر، 2008، ص 51).

تشخیص برند، توانایی مصرف­کننده در به یادآوری رویت­های قبلی برند در هنگامی که مجدداً برند به او نشان داده می­گردد می باشد. به بیانی دیگر، هنگامی که مصرف­کننده به فروشگاه مراجعه می کند، توانایی او در شناختن برندی که قبلاً دیده می باشد، تشخیص برند نامیده می­گردد. دیدن، شنیدن، فکرکردن در ارتباط با یک برند و همچنین تجربه­کردن برند، نام برند، علامت، لوگو، کاراکتر، بسته‌بندی و شعار تبلیغاتی، قابلیت تشخیص داده شدن برند را بالا می­برد (کلر، 2008، ص 54).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

فراخوانی ذهنی برند، توانایی مشتری در به خاطرآوردن برند با بهره گیری از حافظه خود در هنگامی که گروه محصول مربوطه (یا نیازهای تأمین شده با آن گروه محصول و موارد بهره گیری آن گروه) و نه برند به او نشان دادهمی ­گردد می باشد. اگرچه لازمه «تشخیص برند»، تکرار بیشتر برند و اجزاء آن می باشد اما برای «فراخوانی ذهنی برند» بایستی ارتباط­هایی در ذهن مصرف­کننده بین برند و گروه­های محصولی به وجود آید. آهنگ و شعار برند به صورت خلاقانه­ای این ارتباط­ها را ایجاد می­کند. دیگر عناصر برند همچون لوگو، کاراکتر، سمبل و بسته­بندی نیز کمک دهنده هستند. نحوه­ی تبلیغات و ارتباطی که در آن بین برند و دسته­ی محصول مستقر می­گردد نیز در ایجاد ارتباط   ­های ذهنی تأثیر دارد (کلر، 2008، ص 54).

مزایای برندآگاهی

انواع مزایای برندآگاهی به قرار زیرند (کلر، 2008، ص 51):

  • مزایای یادگیری: برندآگاهی به شکل­گیری تداعی برند[3] در ذهن مصرف­کننده جهت ایجاد تصویر برند کمک می­کند. نخستین گام در ایجاد تصویر برند و به گونه کلی­تر، ارزش ویژه برند، ثبت نام برند در ذهن مصرف­کننده می باشد. طبق مدل حافظه­ی شبکه­ای ارتباطی، آغاز می­بایستی یک گره برند در حافظه ایجاد گردد و این گره می­تواند به عنوان مبنایی باشد که یادگیری و به خاطرسپاری خصوصیات و تداعی­های دیگر برند را آسان­تر می­کند.
  • مزایای توجهی: افزایش برندآگاهی سبب می­گردد که احتمال اینکه یک برند عضوی از مجموعه­ی مورد توجه مصرف­کننده[4] باشد بالا برود. پژوهش­های بسیاری نشان داده می باشد که مصرف­کننده­ها به ندرت فقط به یک برند وفادار می­مانند. اما در عوض به مجموعه­ی خاصی از برندها وفادارند.

[1] –  Brand Recognition.

[2] –  Brand Recall.

[3] – Brand Association

[4] –   Consideration Set

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد