سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

  2-7-1-2ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر

کوین­کلر ازدیدگاه مشتری محور به تعریف ارزش ویژه برند به قرار زیر می­پردازد (کلر، 2008، ص 48):

ارزش ویژه برندِ مشتری محور[1]، اثر متفاوتی می باشد که دانش برند بر پاسخ مشتریان به برنامه بازاریابی برند دارد.

برند زمانی دارای ارزش تجاری مثبت می باشد که اگر مشتری نام برند را روی محصول ببیند نسبت به زمانی که نام برند را نبیند، با علاقه بیشتری محصول را خریداری نماید و زمانی این ارزش منفی می باشد که اگر مشتری نام برند را ببیند با علاقه کمتری آن محصول را خریداری نماید (کلر، 2008، ص 48).

تعریف فوق شامل سه عنصر می باشد:

نخست اینکه، ارزش ویژه برند در گرو پاسخ مشتری می باشد. اگر پاسخ مشتریان در صورت وجود یا عدم وجود برند یا برنامه بازاریابی برند یکسان بود، محصول حالت ژنریک دارد و آنگاه رقابت فقط برروی قیمت محصول خواهد بود. دوم اینکه، تفاوت در واکنش و پاسخ مشتریان نسبت به برند نتیجه‌ای از دانش مصرف­کننده از برند می باشد. دانش برند[2] مشتمل می باشد بر افکار، احساسات، تصاویر، تجارب و عقاید مشتری که حاصل از برند می باشد. برندها می­بایستی خصوصیت منحصر به فردی[3] را از خود در ذهن مشتریان ایجاد کنند. به عنوان مثال ولوو[4] خصوصیت «امن بودن» را در ذهن مشتریان از خود به جا گذاشته می باشد و همین گونه هالمارک[5]، «مراقبت»؛ هارلی داویدسون[6] «ماجراجویی و نوبودن». سوم اینکه، پاسخ مشتریان در قالب موارد زیر منعکس می­گردد: وفاداری بیشتر، درک بالاتری از عملکرد محصول، حساسیت کمتر به برنامه­های بازاریابی رقبا، درصد سودبالاتر (کلر، 2008، ص 48).

ارزش ویژه برند مشتری محور برای پاسخگویی به دو سوال زیر مورد بهره گیری قرارمی­گیرد (کلر، 2008، ص 48):

چه چیز یک برند را قوی می­سازد و چگونه می­توانید یک برند قوی بنا کنید؟

[1] – Customer- based Brand Equiry (CBBE)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[2] – Brand Knowledge.

[3] – Brand Association.

[4] – Volvo

[5] – Hallmark

[6] – Harley- Davidson

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد