سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

 4-1-2مفهوم ارزش ویژه برند

از اواخر دهه 1980 و با مطرح شدن فلسفه مدیریت ارزش محور، ارزش ویژه برند به یکی از مفاهیم کلیدی بازاریابی هم در بحث تئوری‌های مدیریتی و هم در بحث وظایف مدیریتی تبدیل شده می باشد. (سرینواسان و همکاران،[1] 2005). موضوع برند بحث بسیار وسیعی می باشد که در بعضی از کشورهای جهان حتی به عنوان یک رشته تحصیلی مجزا در سطح کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد. و این در حالی می باشد که بسیاری از مردم ایران و حتی آنهایی که تحصیلات دانشگاهی دارند با مفهوم برند آشنایی ندارند و اغلب برند را به عنوان مارک تجاری و یا سایر اجزاء برند در نظر می‌گیرند. ارزش ویژه برند به عنوان یکی از پیامدهای برند و برندسازی مطرح می گردد و یکی از موضوعاتی می باشد که طی 20 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته می باشد و این خود باعث شده که تحقیقات بسیار زیادی در سطح جهان در ارتباط با ارزش ویژه برند (به عنوان مثال، تاکنون احتمالاً بیش از 300 مدل در ارتباط با ارزش ویژه برند ارائه شده می باشد) انجام گردد.

برند، دارائی با ارزشی می باشد و در گذر زمان می­بینیم که سرمایه­گذاری­های کلانی برروی آن صورت گرفته می باشد. حرکت­هایی که برای نخستین بار ارزش ویژه برند را نمایان نمود، دو حرکت غیرعادی بود. یکی در سال 1985 و دیگری در سال 1987 بود. در سال 1985 میلادی، رِکیت و کُلمن[2] بهای خوبی را برای خرید سرقفلی[3] برند ایرویک[4] از سیبا- گایگی[5] پرداخت کردند و این بهای پرداختی به خاطر موارد غیرقابل تعریفی مانند ارزش مشتریان این برند و ارزش ویژه برند بود. در سال 1987، گرندمت[6]، شرکت هیوبلین[7] را که صاحب برند اِسمیرنُف[8] بود خریداری نمود. گرندمت اعلان نمود که برای برندهای جدیدش 599 میلیون فرانک در ترازنامه مقصود خواهد نمود. این دو حرکت غیرمعمول بودند اما انقلابی نبودند. انقلاب واقعی در عرصه ارزش ویژه برند زمانی رخ داد که فیلیپ موریس[9] در سال 1988 مبلغ 9/12 میلیارد دلار برای خرید شرکت مواد غذایی گرفت[10] پرداخت نمود. این مبلغ 4 برابر ارزش دفتری دارائی­های ملموس آن شرکت بود (شورتون، 2002، ص، 65).

در اوایل دهه 80، مدیران بازاریابی در آمریکا از واژه ارزش ویژه برند برای نخستین بار بهره گیری کردند (باروایز[11]، 1993). بعدها افراد آکادمیک نیز از این اصطلاح بهره گیری کردند-( لوتسر[12] در سال 1998، فرگوهر[13] در سال 1989، آکر در سال 1991، آمبلر[14] در سال 1992 و کلر در سال 1993.) از اواخر دهه 80 به علت رایج شدن فلسفه مدیریت ارزش مدار، ارزش ویژه برند- چه در تئوری و چه در اقدام- به یکی از مفاهیم مهم بازاریابی در عرصه مدیریت تبدیل گردید. نیاز به سنجش ارزش ویژه برند منجر به ایجاد مدل­های بسیار در نقاط مختلف جهان شده می باشد. تا سال 2005 بیش از 300 مدل مختلف ایجاد شده می باشد. بیشتر این مدل­ها بر دیدگاه مصرف­کننده و خریدار تمرکز دارند (بِرمن، جاست- بنز و ریلی[15]، 2008).

[1] – Srinivasan et al.

[2] – Reckitt & Colman

[3] – Goodwill

[4] Airwick

[5] – Ciba-Geigy

[6] -Grand Met

[7] – Heublein

[8] – Smirnoff

[9] – Philip Morris

[10] – Kraft

[11] – Barwise

[12] – Leuthesser

[13] – Farquhar

[14] – Ambler

[15] – Burmann, Jost- Benz, & Riley.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد