سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

 1-2 مفاهیم برند

تعاریف متنوعی از برند ارائه شده می باشد و رویکردهای مختلفی در این تعاریف هست. بعضی از تعاریف از دیدگاه مصرف‌کننده می باشد؛ بعضی از منظر شرکت و حتی پاره‌ای دیگر از تعاریف بر حسب هدفی که دنبال می‌کنند تشریح می شوند.

مدت‌ها بود که برند تنها به عنوان بخشی از محصول فیزیکی قلمداد می‌گردید و بیشتر تعاریف برند، تعبیری از برند به عنوان یک واژه، نام و یا علامت داشت (اُرد،[1] 1999). امروزه برند چیزی فراتر از این امور می باشد. یک برند ارائه دهنده مجموعه‌ای از قول‌ها و تعهدات می باشد و به اعتماد، ثبات و پایداری و مجموعه‌ای تعریف شده از انتظارات تصریح دارد (دیویس،[2]2000). این مجموعه قول‌ها و تعهدات شامل خصوصیات و ویژگی‌هایی می باشد که خریدار می‌خرد و حاصل آن رضایت اوست. ویژگی‌هایی که یک برند را شکل می‌دهد ممکن می باشد واقعی یا غیرواقعی، عقلایی یا احساسی، ملموس یا نامرئی باشد (آمبلر،[3] 1992). اگرچه یک مصرف‌کننده ممکن می باشد هیچگونه ارتباطی با یک محصول یا خدمت نداشته باشد اما او می‌تواند نوعی ارتباط با برند و ویژگی‌های آن داشته باشد (وبستر،[4] 2000). این ارتباط با برند و ویژگی‌های آن متأثر از ادراکات مشتری می باشد و کاملاً ذهنی می باشد (وود،[5] 2000) و همین ارتباط ضامن بقای ارتباط‌ای بلندمدت کسب و کار و مشتری می باشد (فرنیر،[6] 1998). در حقیقت، ادراک مشتریان از برند، خواه درست باشد خواه نادرست، مبنای تصمیم‌گیری آنها برای خرید برند می باشد (بوکر،[7] 2003). اگر برندی به گونه دائم به عنوان ارائه‌دهنده استانداردهای بالایی از کیفیت ادراک گردد، با ارزش و قوی به شمار می رود. پس، درک این موضوع که چرا نویسندگان، برند را چیزی بیشتر و یا کمتر از مجموعه ارتباط‌های ذهنی افراد نمی‌دانند، در اینجا مشخص می گردد (برون،[8] 1992). برندهای قوی در دنیا دارای جایگاهی منحصر به فرد در ذهن مصرف‌کنندگان هستند و این جایگاه‌ها تقریباً برای تمام افراد در گوشه و کنار دنیا به یک نحو تفسیر و تعبیر می گردد (آنکل، کوکس و مکرایی،[9] 1995). مثلاً، وقتی شما به برند فدکس[10] فکر می‌کنید، «حمل تضمینی» به ذهن شما می‌رسد و یا وقتی به ولوو[11] می‌اندیشید، «امنیت تضمینی» به ذهن شما می‌رسد (دیویس، 2000 و آکر[12] 1996). اگر یک محصول برای کارکردی خاص تولید می گردد و در دنیای خارجی هست، برند در واقع معنا و مفهومی ورای این کارکرد می باشد و در ذهن افراد قرار دارد (هولی،[13] 2000).

به عقیده گرندر و لوی[14] (1955)، نام تجاری نمادی پیچیده می باشد که دامنه متنوعی از ایده‌ها و ویژگی‌ها را دربر می‌گیرد. نام تجاری نه تنها با بهره گیری از آهنگ خود (و معنی و مفهوم لغوی) بلکه مهمتر از آن با بهره گیری از هر عاملی که در طول زمان به نحوی با آن درآمیخته و در جامعه به صورت هویتی اجتماعی و شناخته شده نمود یافته، با مشتری سخن می‌گوید.

علاوه بر توصیفات و تعاریف فوق، تعاریف دیگری به تبیین زیر نیز از برند هست.

– انجمن (گروه) بازاریابی آمریکا[15] اینگونه برند را تعریف می کند. «یک نام، واژه، سمبل، یا طرح یا ترکیبی از آنها می‌باشد. هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و همچنین فرق محصولات آنها از سایر رقباست. یک برند، یک محصول یا خدمت می باشد که ابعادی را به محصولات و خدمات اضافه می کند تا این محصولات و خدمات را که برای یک نوع نیاز خلق شده‌اند از سایر محصولات و خدمات متمایز سازد. این تمایزها می‌تواند کارکردی منطقی، یا قابل لمس و یا حتی غیرقابل لمس و احساسی داشته باشد (کاتلر و کلر،[16] 2007، ص 274).

[1] – Urde.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[2] – Davis.

[3] – Ambler.

[4] – Webster.

[5] – Wood.

[6] – Fournier.

[7] – Bowker.

[8] – Brown.

[9] – Uncles, Cocks and Macrae.

[10] FedEx.

[11] – Volvo.

[12] – Aaker.

[13] – Hawley.

[14] – Grander & Levy.

[15] – American Marketing Association.

[16] – Kotler & Keller

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد