سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

ارزش ویژه برند مشتری محور

ذینفعان متعددی با در نظر داشتن ارزش ویژه برند هست، از قبیل شرکت، مشتری، کانال‌های توزیعی، رسانه و سایر ذینفعان مانند بازارهای مالی و آنالیست‌ها، بسته به نوع مالکیت شرکت؛ اما، نهایتاً این مشتری می باشد که انتخاب او موفقیت یا شکست شرکت را تعیین می کند. دانش مشتری درمورد برند، تفاوت‌های درک شده آن و تاثیرات آن بر رفتار مشتری و تصمیمات در قلب ارزش ویژه برند قرار می‌گیرند (رول، 2006).

آکر (1991) نخستین فردی بود که ابزاری را برای برآورد اندازه ارزش ویژه برند مطرح نمود. او اثبات می کند که ارزش ویژه برند با چگونگی درک مشتری از برند با در نظر داشتن وفاداری برند، آگاهی برند، کیفیت درک شده، تداعی برند و سایر دارائی‌های اختصاصی برند (از قبیل نشان تجاری، حق اختراعات و روابط کانال) اندازه‌گیری می گردد. این اندازه با مطالعه مستقیم مشتریان به مقصود تعیین رضایت و ادراکات برند مربوطه و ارزش ویژه آن تهیه می گردد در زیر چهار سنجه ارزش ویژه برند به‌گونه اختصار تشریح می گردد:

آگاهی برند: به توانایی خریدار بالقوه در درک و یادآوری برند به عنوان عضوی از گروه محصول معین تصریح می کند. طبق گفته آکر، آگاهی برند می‌تواند مزایای رقابتی زیادی برای شرکت‌ها داشته باشد.

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

تداعی برند: هر چیز مرتبط به برند در خاطره می باشد ، مجموعه‌ای از تداعی‌ها که معمولاً به طریق معنی‌داری سازمان یافته‌اند، تصویر برند را شکل می‌دهند. تداعی‌های برند برای شرکت و مشتریان آن ارزش ایجاد می کند و با کمک به فرق برند، ایجاد توجه و احساس مثبت در ذهن مشتریان و فراهم کردن دلیلی برای خرید، به ارزش ویژه برند منجر می شوند.

  • کیفیت درک شده کیفیت درک شده برند نوعی تداعی ذهنی برند می باشد که به سطح بالاتری رسیده می باشد و به شرایط و چگونگی دارائی‌ها می‌پردازد؛
  • وفاداری برند: طبق سکول و گیولتین[1] (1990)، وفاداری برند درجه‌ای می باشد که یک واحد خرید، از قبیل خانوار، خریدهای خود را در طول زمان بر یک برند خاص در بین گروه محصول متمرکز می کند. طبق گفته الیور[2] (1997)، وفاداری برند به تمایل وفادار بودن به یک برند اصلی تصریح می کند که توسط میل به خرید آن برن به عنوان نخست نشان داده می گردد. آکر (1991)، وفاداری برند را اینچنین تعریف می کند که مصرف‌کنندگان به خرید برند حتی در شرایط رویارویی با رقبایی با خصوصیت برتر، قیمت و تقاعد مناسب‌تر ادامه دهند، و ارزش اساسی در برند شاید در سمبل و شعار آن هست. وفاداری برند به‌گونه کیفی از سایر ابعاد اصلی ارزش ویژه برند متفاوت می باشد به دلیل اینکه به خریدهای تجربه برتر مربوط می گردد. طبق آکر (1991)، وفاداری برند ارزش قابل ملاحظه‌ای به برند و یا به شرکت آن برند اضافه می کند زیرا که وفاداری برند مجموعه‌ای از خریداران عادت کرده (معتاد) برای یک دوره زمانی بلندمدت ایجاد می کند.

کلر (1993) تعریف آکر را با تعریف و عنوان کردن روش‌های اندازه‌گیری ارزش ویژه برند یک مرحله فراتر می‌برد و مدیران را به تفکر استراتژیک‌تر درمورد ارزش ویژه برند تشویق می کند (کارتنو رائو[3] 2005)، کلر (1993) ارزش ویژه مشتری محور را به عنوان تاثیر متمایز دانش برند بر پاسخ مصرف‌کننده به بازاریابی یک برند تعریف می کند. او به اندازه‌گیری در روشی جامع می‌نگرد، چنانچه اگر مصرف‌کننده در برابر محصول، قیمت، ترفیع یا توزیع یک برند واکنش مطلوب‌تر (یا نامطلوب‌تر) نشان می‌دهد، ارزش ویژه برند مثبت (یا منفی) دارد نسبت به زمانی که آنها به آمیخته بازاریابی مشابهی که به یک ورژن محصول یا خدمت غیربرندی (برندگذاری نشده) واکنش نشان می‌دهند. کلر رویکرد غیرمستقیمی با بهره گیری از سنجه‌های چندگانه پیشنهاد می کند که سنجه‌های حافظه کمک شده و کمک نشده به مقصود تعیین سطح آگاهی برند توسط مصرف‌کنندگان را شامل می گردد. سپس او رویکرد مستقیمی را با بهره گیری از آزمایشات انجام شده بر روی محصولات برندگذاری شده و برندگذاری نشده (به عنوان مثال تست چشیدن چشم بسته) به مقصود تعیین تاثیرات دانش برند بر پاسخ مصرف‌کننده توصیه می کند برای فهم اینکه یک سنجه خاص ارزش ویژه برند وجود ندارد و سنجه‌های متفاوت به کار رفته در شرکت به بهترین ابزار اندازه‌گیری منجر می گردد.

[1] – Schoell and guiltina.

[2] ROA

[3] Kartono and Rao.

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد