سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان

قسمتی از متن پایان نامه :

:- کیفیت ادراک شده

کیفیت ادراک شده­ی برند نوعی تداعی ذهنی برند می باشد که به سطح بالاتری رسیده می باشد و به شرایط و چگونگی دارائی­های برند می­پردازد، (آکر، 1996، ص 17): زیرا

  • در بین تمام تداعی­های برندی، فقط کیفیت ادراک شده می باشد که به عنوان نیروی محرکه­ی عملکرد مالی درنظرگرفته می­گردد.
  • کیفیت ادراک شده اغلب، اگر نخواهیم بگوییم اصلی­ترین نیرو، حداقل یک نیروی اصلی برای هر کسب و کاری می باشد.
  • کیفیت ادراک شده با دیگر وجوهی که نحوه­ی ادراک برند را تشریح می­کنند مرتبط می باشد و آنها را به حرکت در می­آورد.

زایت­مال[1] (1988)،؛ کیفیت ادراک شده را به این شکل تعریف می­کند: «قضاوت مصرف­کننده در مورد برتری کلی یک محصول». این ارزیابی­های درونی درمورد کیفیت محصول توسط مصرف‌کننده پس از تجربه­کردن برند انجام  می­گردد، نه به وسیله­ی مدیران و متخصصان (یو و دانته[2]، 2001).

کیفیت دریافت شده به عنوان معیار مهمی برای انتخاب یک مارک تجاری می باشد. آکر کیفیت دریافت شده را به صورت، درک مشتری از کیفیت کلی یا برتری یک محصول یا خدمت در ارتباط با هدف یا جانشین­های مربوط به آن، تعریف می کند. کیفیت درک شده در آغاز، به عنوان درک مشتری تعریف می گردد، پس از دیدگاه های مختلف، متفاوت خواهد بود:

  • کیفیت عینی یا واقعی؛
  • کیفیت براساس محصول
  • کیفیت تولید.

کیفیت دریافت شده نمی تواند بصورت عینی تعیین گردد، زیرا آن درک و قضاوت مشتریان از چیزی می باشد که برایشان مهم می باشد. کیفیت درک شده احساسی نامحسوس از مارک تجاری می باشد. هرچند که معمولا براساس ابعادی می باشد که ویژگی­های محصولات نظیر اعتبار و عملکرد را در بردارند.

کیفیت دریافت­شده به عنوان ” ادارک مصرف­کننده از کیفیت کلی یا برتری یک محصول یا خدمت نسبت به گزینه­های دیگر” تعریف می­گردد(ریتمال 1988). کیفیت دریافت­شده یک ضرورت رقابتی  می باشد و امروزه اکثر شرکت­ها به کیفیت مشتری­محور به عنوان یک سلاح استراتژیک، روی آورده­اند ارتباط بین کیفیت محصول و خدمت، رضایت مشتری، سودآوری شرکت را مورد توجه قرار می­دهد.

آکِر(1996) پیشنهاد نمود که کیفیت دریافت شده مربوط به مارک­های تجاری مختلف می تواند بصورت مستقیم نیز اندازه­گیری گردد. آکِر(1996) شواهدی از مطالعات گذشته را اظهار می­کند که نشان دادند که تا 80 درصد تغییرات در ارزش دریافت شده با کیفیت دریافت­شده تبیین داده می­گردد.

[1] – Zeithaml

[2] – Yoo & Donthu

سوالات یا اهداف این پایان نامه : 

 131  هدف اصلی:ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان در شرکت خدمات بیمه‌ای

2-3-1 هدف کاربردی: شناخت عوامل تاثیرگذار ابعاد ارزش ویژه برند در صنعت بیمه و ارائه راه‌حلهایی به مقصود بهبود و توجه بیش‌تر به برند شرکت‌های بیمه

  4-1سوالات پژوهش

ـ عوامل اصلی تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان شرکت خدمات بیمه‌ای چیست؟

ـ اندازه اهمیت هریک از عوامل تاثیرگذار در ارزیابی مشتریان از ارزش ویژه برند در شرکت خدمات بیمه‌ای

چقدر می باشد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکت های بیمه از نگاه مشتریان  با فرمت ورد